Zirkonyum Diş - implant diş
Anasayfa / Çocuk Diş / Çocuk Diş Çekimi
cocuklarda_dis_gicirdatma

Çocuk Diş Çekimi

Dişlere düzenli bakılmadığında, diş muayenesinin rutinleştiğini biliyoruz. Bu rutinleşen diş muayenelerine de düzenli gidilmediği zaman çürük dişlerle karşılaşıldığınız, bu çirik dişler ile mücadelenin de çürük çok ilerlemediyse, dolgu çok ilerlediyse çürükten başka çağresinin olmadığını bilirsiniz. Diş çekimi bu raddede büyüklere bile korkulu bir rüya gibi gelirken, bir de siz evlatlarınızı düşünün. Çocuk diş çekimi yaptırmadan öncedikkat etmeniz gereken en önemli husus, evlatlarınıza diş ağrısından duymaları gereken acıya bağlı korkunun, dişçiden duymaları gereken korkudan daha büyük olmadığı mesajını sürekli vermeniz. Eğer, çocuklarınız çekilmeyen dişlerin meydana getireceği ağrının, dişçinin yapacağı işlemlerden daha az ac vereceği, hatta dişçinin yapacağı işlemlerin onlara hiç rahatsızlık vermeyeceği fikrini iyice benimserlerse dişçi koltuğuna da o ölçüde rahat otururlar.Öncelikli hedefiniz doğrultusunda, çocuğunuzun dişçiye olan korkusunu yendiyseniz, ikinci aşamaya geçebilirsiniz. İlk aşama çok önemlidir çünkü, eğer dişçiden korkan bir çocuğunuz varsa, bu korkuyu yenmeden onu dişçiye götürmeniz, çocuğunuzun bir daha hayatı boyunca dişçiye gidecek cesareti kendilerinde bulamama güdüsüne sebebiyet verebilir.

Dişçi korkusu olmayan yada artık olmayan çocuklarınız varsa, ikinci aşamada görev size düşüyor. Çocuk diş çekimi yetişkin bir bireye ait diş çekiminden çok daha zahmetli bir iş olması sebebiyle, seçilecek doktorun kriterlerinin iyi olması gerekir. Bu anda sizlere tavsiyemiz, isim yapmış doktorlara öncelik vermeniz. İsim yapmış bir doktora özel hastahanede muayene satın alabilecek kadar çok paranız yoksa, ikinci tercihiniz, devlet hastahanelerinde görev yapan diş doktorları olmalıdır. İkinci aşama çocuk diş doktoru seçimine dayalı olacağı için, yeni gelen sistemde kendi doktorunuzu seçebilmenizden ötürü, akraba, dostun tavsiye ettiği doktor isimleri önceliğiniz olabilir.

Çocuk diş çekimi uygulamasındaki aşamalar kadar, tutum da önemlidir. Çocuklarınız dişi çok ağrıyor ve çekilmesi gerekiyor, o an da doktora gidecek imkanınız yoksa, çürük dişi bol su ile gargara yaparak temizlemenizi öneririz. Diş üzerine gelen yemek artıkları, şeker gibi besinler, çürük dokusu üzerinde yaşayan bakterileri besleyerek onların dişte bulunan sinir dokularına daha fazla etki etmelerine sebebiyet verebilir. Bu yüzden, geçici bir tedbir olarak, dişi temizlemenizi önerebiliriz. Hafif şiddetli ağrı kesiciler de tavsiye edilen dozda alınabilir. Ağrıyan dişe sıcak kompress uygulamak da kısa vadede diş ağrısına getirilen başarılı bir çözümdür. Bu aşamada öncelik sıranız, dişi temizlemek, ağrı kesici almak, ağrıyan dişin olduğu bölgeye sıcak kompress uygulayıp, en yakın dişçiye gideceğiniz zamana kadar dinlenmek olabilir. Bazı diş ağrıları kanamaya bağlı gelişebilir, böyle vakalarda özellikle, sıcak kompress uygulamaktan kaçınmanızı öneririz. Sıcak kompress, kanayan bölgedeki kanamayı arttırmaktadır. Ağrıyı geçirmek için, alkol gibi sıvıları diş minesine doğrudan yada dolaylı olarak temas tavsiye etmiyoruz. Alkolün yapısı olan bileşenler, çocuk diş minesinin sertlik yapısına zarar vererek inceltip, sağlam olan dişlerinize de ileriye yönelik zararlar verebilmektedir.

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *