İmplant Diş Nedir? Hesaplı Garantili Ağrısız Vidalı Diş | Estetik Diş Hekimliği – Acil Nöbetçi Dişçi

İmplant Diş

Ağız sağlığınızı önemsiyorsanız siz de dişlerinizin bütünlüğünün korunması için gerekli olan tedavi yöntemlerini tercih edebilirsiniz. Bu sorunla karşılaşan kişilerin çene bütünlüğün tamamlanması için önerilen yöntem kök tedavisidir. İmplant diş tedavisinde kullanılan teknikler sizin kendi ağzınızda olanlar gibi görev görecek olan yeni ilk sindirme organını ağız içinde sabitliyor. Yani kökten uygulanan bu tedavi sizin öz elemanlarınızdan farksızdır. Bu yapay kök üstü kaplamalar ile çok sert olan elma, havuç ve bunun gibi sebze, meyveler ve diğer sert gıdalardan oluşan ürünleri çok kolay parçalayabiliyorlar. Çünkü kökten tutunan bir yöntem ile uygulanır. Bu da tüketeceğimiz ürünlerin ilk sindirimi için kolaylaştırıcı etkiye sahip. Sindirim sistemimiz için de yarar sağlayan vidalı diş günümüzde gün geçtikçe tercih edilmesi ile çoğu kişinin de memnuniyetini almıştır. Tedavisi oldukça özel işlemler gerektirir. Bu özel işlemler için bu tedavi yöntemi herkes için uygun olmaz. Vidalı diş tedavisi için sağlık sorununuzun olmaması gerekir. Yalnız böyle durumlarda çakma diş tedaviniz başarılı olur. Peki bu sağlık sorunlar nelerdir, diyecek olursanız. Bu sorunlar: Ciddi hastalıklar, diyabetik bazı durumlar, önemli sağlık sorunları olarak nitelendireceğimiz rahatsızlıklardır. Tedaviden başarılı sonuçlar almak istiyorsanız, mevcut olan sağlık sorununuzu hekiminizle paylaşabilirsiniz. İyileştirme işlemi bu şekilde daha güvenli olacaktır. Bunun yanında aşırı stres gibi nedenlerden dolayı dişlerinizi gıcırdatıyor sanız da implant uygulamasını yaptırmanız önerilmez. Bu da yapılan sıkma veya gıcırdatması halinde yerinden oynaması ya da diş etine batması şeklinde sizi rahatsız edebileceği düşünülerek uygun bulunmamıştır.

Ağız sağlığı için korunması gereken çeneniz için farklı yöntemler de bulunuyor. Bunlar; protezler, kaplama tedavileri, bleaching yöntemleri gibi farklı şekillerde uygulanabilen terapi yöntemleridir. Fakat bunların içinden en çok tercih edileni yapay köklerdir. Çünkü işleri size kendi dişlerinizle eş değer işleve sahip yapay kökler sunar. Bu da kolay çiğneme, kolay sindirme gibi faaliyetleri doğal olarak gerçekleştirmenize yardımcı olur. İmplant uygulamasını bu yönden çoğu kişi öncelikli olarak tercih eder. Diş ekimi uygulaması için merak edilen bir diğer husus da özel sigorta tedavi masraflarını karşılayıp karşılamadığıdır. Bu konuda bazı özel durumlar söz konusu. Aşırı ciddi ağız, dudak ve damak yaralanmaları, ciddi çene hasarları gibi önemli sağlık sorunu olan kişilerin implant diş fiyatları genel olarak çok masraflı olduğu için sigorta anlaşmalı klinikler tarafından çok az bir kısmı karşılanacaktır. Ancak bu tedavi çok zahmetli olduğundan özel ağız sağlığı için yapıldığı takdirde sosyal özel sigorta bu masrafları karşılamayacaktır.

Yani ciddi sorunlar için sigorta indirimlerinden yararlanabilirsiniz bu konuda. Ayrıca implant diş tedavisi fiyatları farklı olup gidilen değişik yerlerde farklı rakamlarla karşılaşacaksınız. Bu da hekime ve kullanılan tedavinin boyutuna göre ve ayrıca implant markalarına göre de değişebilir. Günümüzde insanlar ağız bakımı konusunda eskiye göre daha bilinçli ve bu alanda kullanılan ürünler ile tedavi yöntemleri oldukça gelişmiş durumda. Ancak yine de çeşitli nedenlere bağlı olarak kaybedilen dişlerin sayısı da azımsanmayacak kadar çok. Ağzımızdaki ögelerin kayıplarının başlıca nedenleri arasında çürümesi, etlerinin çok fazla çekilerek sağlam olanların bile kaybedilmesine neden olan ağız hastalıkları (gingivit) ve kazaları sayabiliriz. Eskiden kaybedilen dişler için sadece takma protez ve köprü yöntemleri çözüm olarak kullanılırken son yıllarda yapay kökleri tercih ediliyor. Ayrıca bu işlemde bir yaş sınırı da yoktur. Kişinin her bakımdan sağlıklı olması dışında bir şartta konulmamıştır bu işlem için. Ayrıca bu sistem o kadar gelişmiştir ki bu işlem bittikten sonra varlığını bile hissetmeyecek duruma gelebilirsiniz. Burada implant hakkındaki bir takım yaptırma unsurlarını okudunuz. Umarım işlem hakkında yeterince bilgiler vermişizdir.

Bir önceki yazımız olan Lamine Diş başlıklı makalemizde Lamina Kaplama, Lamine Kaplama Diş ve Yaprak Diş hakkında bilgiler verilmektedir.

This article has 2 comments

1. Merhaba, hayırlı akşamlar, bende implant diş yaptırmak istiyorum. Acaba ne kadar zamanda tedavisi biter ve ne kadara mal olur. Ayrıca bazı yerlerde 5 dakika gibi zamanda yapılıyor diyorlar, ne kadar doğru acaba? Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ediyorum. Saygılarımı sunuyorum.

• İmplant tedavisi 5 dakikada yapılır ama kemiğe kaynaşması bünyeye bağlı olarak 45 gün ile 75 gün arasında değişmektedir. Yani üst yapı ile birlikte toplam süresi 75 gün olmaktadır. Fakat sadece implantı 5 dakika gibi bir zamanda yapmaktayız. Geçmiş olsun.

Bir Yanıt Bırak